Το franchise αναπτύσσεται παρά την κρίση και πολλές ελληνικές επιχειρήσεις στρέφονται στο εξωτερικό υπό την«ομπρέλλα» μιας γνωστής επωνυμίας. Η εστίαση και ο καφές δείχνουν να αποτελούν τα αγαπημένα concepts των νέων επιχειρηματών ενώ η επιτυχία μιας επιχείρησης που εντάσσεται σε δίκτυο franchise εξαρτάται από κάποια «μυστικά» της αγοράς, τα οποία αποκαλύπτει ο κ. Μαξ Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος της KEM ΕXPO και διοργανωτής της διεθνούς έκθεσης KEM FRANCHISE.
Τα καφέ και η μικρή εστίαση (φούρνοι, ταχυφαγεία κλπ) προσελκύουν κυρίως τους νέους επιχειρηματίες οι οποίοι επηρεάζονται και από τις σύγχρονες τάσεις στον τρόπο διατροφής και διασκέδασης. Αυτές οι επιχειρήσεις έχουν απλές, ευέλικτες δομές, επιφέρουν άμεση ρευστότητα, στελεχώνονται εύκολα καθώς δεν απαιτούνται δυσεύρετες επαγγελματικές ειδικότητες.
Το τελευταίο διάστημα, ανοδική πορεία ακολουθεί και ο κλάδος της ομορφιάς και των καλλυντικών καθώς το κοινό τους (ως επί το πλείστον γυναίκες) αναζητά νέες μάρκες, εναλλακτικές λύσεις, βιολογικά προϊόντα, καλύτερες τιμές σε σχέση με τις μάρκες που προβάλλουν οι γνωστές μεγάλες επιχειρήσεις του εξωτερικού. Με λίγα λόγια στρέφονται σε προϊόντα value for money.
Τα μίνι μάρκετ και τα σουπερ μάρκετ κεντρίζουν επίσης διαχρονικά το επενδυτικό ενδιαφέρον, προσφέροντας επιχειρηματικές λύσεις με υψηλούς κύκλους εργασιών και κερδοφορία.
Πάντως, κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι κλάδοι εντάσσονται στον χώρο του franchising προβάλλοντας αξιόλογα και πρωτότυπα concept που ανταποκρίνονται όχι μόνο στις προσδοκίες των επίδοξων επιχειρηματιών να βασιστούν σε μία δοκιμασμένη ιδέα αλλά και στις ανάγκες ενός απαιτητικού καταναλωτικού κοινού, το οποίο δείχνει εμπιστοσύνη και προτίμηση στις επώνυμες επιχειρήσεις.
Τέτοιοι τομείς είναι τα τρόφιμα (αλλαντικά, τυριά), τα ποτά, τα γκουρμέ και παραδοσιακά προϊόντα (μέλι, βότανα), καφέ, ζαχαροπλαστική, η παιδική ένδυση, οι υπηρεσίες ευεξίας/ομορφιάς, η εκπαίδευση και τομέας παροχής υπηρεσιών.